Dagen da kunstneren våknet!

23.09.2021

Den 12 mars 2020 ble Norge "stengt" pga. koronapandemien, og mange med meg fikk en helt ny hverdag, en hverdag som ga oss litt ny tid, tid mange begynte å fylle med å ta opp gamle hobbyer, eller starte med en ny. For meg ble det et selvstudie innen maling, og da spesielt landskap.

Jeg husker ikke eksakt når, men jeg snublet en kveld over en youtube-video med den amerikanske maleren Bob Ross.

Etter mange titalls timer med å se hans behagelige og inspirerende undervisningsvideoer kastet jeg meg ut i det og begynte å male. Reisen herfra har vært utrolig morsom og lærerik, og man lærer noe av alle maleriene man har malt, og det er gøy å se sin egen utvikling og ikke minst de gode tilbakemeldinger man får.

Jeg håper dere liker det jeg deler her, og det vil nok bli mest deling av bilder fra jeg starter med et bildet og de ferdige resultater.  Jeg benytter akrylmaling til mine malerier.

Den store "drømmen" er å få et eller flere bilder antatt til en utstilling her i Rælingen i regi av kunstforeningen jeg er meldt meg inn i, og kanskje en egen utstilling en dag.

Hvem vet, man må våge noe.

Mvh
Morten

Her ser dere mitt første akrylmaleri på lerret, malt i 2020.  Jeg håper dere vil like å bli med meg på den reisen jeg har gjort som maler, og at bildene også kan gi andre inspirasjon til å begynne med maling.

© 2021 Morten Vanebo Jansen. Alle rettigheter forbeholdt.
Drevet av Webnode
Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang